Juliane Eirich prezintă în expoziția de fotografie Mega Images rezultatele rezidenței de la Iași

Borderline Art Space găzduiește joi, 10 noiembrie, începând cu ora 18, vernisajul expoziției de fotografie „Mega Images” a artistei Juliane Eirich, rezultatul unei rezidențe de 3 săptămâni desfășurată în luna iulie a acestui an la Iași. Curatoriată de Cristina Moraru, expoziția poate fi vizitată până pe 12 decembrie 2022.

Argument curatorial:

Expoziția Mega Images demarează un proces colaborativ, ce va fi aprofundat în viitor, între Juliane Eirich și Lavinia Braniște autoarea romanelor „Interior zero” și „Sonia ridică mâna”. Fotografiile realizate de Juliane Eirich își găsesc complementaritatea în scrierea confesivă a Laviniei, inițiativa colaborativă constituindu-se ca gest al auto-reflexivității ce urmărește posibile intersecționalități cognitiv-emoționale cu referire la locuirea în același spațiu.

Titlul expoziției Mega Images, constituit nu atât ca atribut ce ar descrie fotografiile expuse, ci mai curând ca o reflexie confesivă asupra momentului deconspirării unor false aparențe, instituie o referință ce trimite către lanțul de supermarket-uri Mega Image. Locuind în Iași pentru trei săptămâni, Juliane Eirich descoperă cu surprindere faptul că Mega Image este de fapt un supermarket și nu un atelier de fotografie, un print shop sau un studio destinat prelucrării imaginilor. În ciuda discursului său direcționat împotriva globalizării pieței de mărfuri, vizitarea supermarketul Mega Image devine parte din rutina zilnică a artistei, reiterând cuvintele autoarei Laviniei Braniște: I thank god that Mega Image exists in my life!

Juliane Eirich investighează modalități ale locuirii unui spațiu, trasând relaționări conceptuale între natură − ca semnificant al unei constituiri cosmice ce rezidă în fiecare experiență trăită − și mediul urban, ca interstițiu dinamic al unei cauzalități inelare ce perpetuează credințe și tipologii comportamentale standardizate. Fotografiind umbra mănăstirii Sfinții Trei Ierarhi proiectată asupra unei clădiri cu locuințe, Juliane Eirich surprinde esența constituției identitare locale asupra căreia guvernează ‘umbra’ religiozității.

Într-o cheie de lectură derrideană, locuirea în umbra mănăstirii Sfinții Trei Ierarhi trimite către spectralitatea credinței ortodoxe constituită ca ceea ce nu este niciodată prezent în sine, dar poate fi resimțit la nivelul absenței sale. Pentru Derrida spectralitatea nu este nici substanță, nici esență, nici existență, însă este ceea ce instituie politicile memoriei și patrimoniului cultural.

Juliane Eirich s-a născut în Munchen, Germania. După două stagii de internship în Miami și München, a studiat la Academia de Design Fotografic din München. După absolvire, s-a mutat la New York și Honolulu pentru a lucra și a-și continua propriile proiecte. A petrecut 18 luni în 2007-8 la Seoul, Coreea de Sud, cu o bursă DAAD. În iulie 2011 a fost artistă în rezidență la Studio Kura din Itoshima, Japonia. În 2014 a fost artistă în rezidență la Nordic Artists Centre din Dale, Norvegia. Din 2009 s-a stabilit în Berlin. Fotografiile ei au fost expuse în SUA, Canada, Siria, Tunisia, Italia, Elveția, Franța și Germania și au fost prezentate în numeroase publicații, printre care: revista New York Times, revista ZEIT, revista Süddeutsche Zeitung, M le Magazine du Monde, Monocle și European Photography. A lucrat pentru clienți precum Studio Olafur Eliasson, PRADA, Adidas, Daimler și BMW. Prima ei monografie ‘Itoshima’ a fost publicată de Peperoni Books, Berlin.

Expozițiile sunt organizate de Borderline Art Space prin Asociația Culturală AltIași. Proiect co-finanțat de AFCN și Primăria Municipiului Iași. Sponsor: Gramma. Parteneri: Centrul Cultural German, FAPT. Parteneri media: Radio România Cultural, RFI, Ziarul de Iași, Modernism.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *